Çocuklarda ateş düşürücü kullanımına dikkat Reviewed by Momizat on . Dr. Dicle Şener, aileleri çocuklarda bilinçsizce kullanılan ateş düşürücüler konusunda uyardı. Ateşin genellikle vücutta var olan bir enfeksiyona karşı tepki ol Dr. Dicle Şener, aileleri çocuklarda bilinçsizce kullanılan ateş düşürücüler konusunda uyardı. Ateşin genellikle vücutta var olan bir enfeksiyona karşı tepki ol Rating: 0

Çocuklarda ateş düşürücü kullanımına dikkat

Çocuklarda ateş düşürücü kullanımına dikkat

Dr. Dicle Şener, aileleri çocuklarda bilinçsizce kullanılan ateş düşürücüler konusunda uyardı.

Ateşin genellikle vücutta var olan bir enfeksiyona karşı tepki olarak yükseldiğini belirten Çocuk Enfeksiyon Uzmanı Dr. Dicle Şener, bu durumun enfeksiyonla savaşta çok önemli olduğunu söyledi.

Ateş enfeksiyonla savaşta oldukça önemli

Ateşin enfeksiyonlara bağlı ya da enfeksiyon dışı faktörlere bağlı vücut ısısının normal sınırların üzerine yükselmesi olduğunu ifade eden Şener, “Normal vücut ısısı koltuk altında 37,4 santigrat, ağız içinde 37,5 santigrat, rektal 38 santigrat, kulak zarında 37,8 santigradın altındadır. Bu değerlerin üstündeki değerler kabaca ateş olarak tanımlanır. Yaşamın ilk iki yılında çocuklarda yılda yaklaşık 4-6 ateşli nöbet görülebilir. Ateş, ailelerde ciddi korku ve kaygıya da neden olmaktadır. Ebeveynlerin çoğu, çok yüksek olmayan vücut ısılarının dahi çocukları için zararlı olabileceğini düşünmektedirler.

Ateş vücuda giren enfeksiyon etkenlerine karşı normal fizyolojik bir yanıttır ve enfeksiyonla savaşta çok önemlidir. Ateşin yüksekliği her zaman enfeksiyonun ciddiyetinin göstergesi değildir. Hastaların büyük kısmında 39 santigratın altında olup ateş nedeni viral solunum yolu enfeksiyonu, akut otitis media, gastroenterit gibi sık rastlanan hastalıklardır” dedi.

Çocuklarda-yüksek-ateş-belirtileri-ve-nedenleri

Ateş düşürücüyü ateş çocuğu rahatsız ediyorsa verin

Ateşte özellikle korkulması gereken durumların 38,5 santigratın üzerindeki ateş, düşürülemeyen ateş, çocuğun yaşı, huzursuzluğu, toksik görünümü olduğunu vurgulayan Dr. Şener “Bu gibi durumlarda aileler daha dikkatli olmalı ve hekime başvurmalıdır. Ailelerin yüzde 25’i 37,8 santigrat altındaki değerlerde çocuklarına ateş düşürücü vermektedir. Sık kullanılmasına rağmen büyük oranda ateş düşürücü dozunun yanlış olduğu görülmektedir. Bu ilaçlar arasında en çok kullanılanlar parasetamol ve ibuprofendir. Ateş çocuğa rahatsızlık veriyorsa yani uzayan ağlamalar, huzursuzluk, iştah azalması ve uyku bozukluğu varsa onu rahatlatmak için ateş düşürücü verilmelidir” dedi.

Dr. Şener, ateş düşürücü kullanımında doz aşımı nedeni ile zamanla mide kanaması, böbrek ve karaciğerde hasar oluşması gibi istenmeyen durumlarla karşılaşılabileceğini söyledi

Bu yazıyı okuyanlar bunu da okudu











Scroll to top